torsdag, februari 26, 2009

Receptfria läkemedel

Skulle jag som Eskilstunabo drabbas av huvudvärk eller nästäppa efter 19:00 en vardag får jag ta mig ut till Apoteket i Tuna park som har öppet en halvtimme extra. Men det är förstås en bit att gå. Därefter är jag helt enkelt hänvisad att ta tåget till Stockholm där det finns en handfull apotek som har kvällsöppet. 17:00 en lördag eller söndag kan jag skippa Tuna park och ta tåget direkt till Stockholm.

Detta känns naturligtvis onödigt krångligt.

Därför är det bra att det snart blir möjligt att springa in på närmaste Ica för att uträtta sådana ärenden. Tillgängligheten blir bättre både med avseende på avstånd och öppettider. En liten frihetsreform som gör människors vardag lite enklare. Kalasbra tycker jag.

1 kommentar:

M sa...

Hejsan Jonny!

Då jag letar lite reklam för mitt projekt apaper.se som har release idag. Så kom jag in på din blogg.

Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att blogga om det? Det är Eskiltunas nya nöjesmagazine för ungdomar i åldrarna 16-29.

Det skulle vara riktigt schysst.

Vänligen,
Malte
apaper.se